Jachtbouw

AgiliqYachtIT is de software oplossing voor bedrijven in de jacht- en scheepsbouw

Bedrijven in de jacht- en scheepsbouw werken vaak projectmatig waardoor deze bedrijven ook te maken krijgen met budgetten. AgiliqYachtIT is in samenwerking met meerdere bedrijven uit de branche ontwikkeld ter ondersteuning van het bedrijfsproces en de projectadministratie. Voor bedrijven in de scheepsbouw is het belangrijk om per project goed inzicht te hebben in de geplande en werkelijke kosten en opbrengsten. Daarnaast is het binnen de projectplanning en doorlooptijd van essentieel belang dat alle werkzaamheden goed op elkaar aansluiten.

Is het beheersen van de projectkosten- en opbrengsten een dagelijks vraagstuk en zou het helpen als dit met één druk op de knop inzichtelijk is?

Met onze software oplossing voor bedrijven in de jacht- en scheepsbouw is het mogelijk om altijd up-to-date gegevens in te zien over de kosten en opbrengsten. Direct de juiste sturingsinformatie, waardoor ondernemers kunnen doen wat zij willen doen; ondernemen.

Bedrijfssoftware voor de jachtbouw

In AgiliqYachtIT zijn een aantal belangrijk wensen en eisen van collega jachtbouwers verwerkt. Hierbij kan gedacht worden aan werkinstructies per werksoort (mechanisch/elektrisch) of bijvoorbeeld beheer van onderaaneming. Daarnaast is AgiliqYachtIT gebaseerd op Microsoft Dynamics NAV en bevat het alle benodigde functionaliteiten om het volledige bedrijfsproces mee af te dekken. Hieronder wordt opgesomd welke standaard- en branchespecifieke functionaliteiten er onder andere aanwezig zijn in AgiliqYachtIT.

Standaard functionaliteiten

Verkoop

- Debiteurenbeheer
- CRM (contacten/interacties/taken/opportunities)
- Verkoopbeheer (offertes,orders en raamcontracten)
- Digitale verkoopfacturatie (PDF of XML-bestand) 

Inkoop

- Crediteurenbeheer
- Inkoopbeheer (offertes,orders en raamcontracten)
- Voorraadbeheer 

Warehousing

- Assemblage
- Productieplanning
- Magazijnbeheer
- Artikeltracering (Serienummers en/of lotnummers) 

Administratie

- Vaste activa
- Cashflowprognose/beheer
- Projecten
- Uitgebreide financiële/verkoop/inkoop/voorraadanalysemogelijkheden
- Personeelsadministratie (incl. urenregistratie/verlofadministratie) 

Service

- Registratie van serviceartikel
- Serviceorderbeheer 

Branche specifiek

Uitgebreide functionaliteit op standaard projectenmodule zoals;
- inkooporder maken vanaf het project
- planning van de inkopen o.b.v. projecten (loopt mee in reguliere inkoopvoorstel)
- werkinstructies per werksoort (mechanisch/elektro)
- beheer van onderaanneming
- Schepenadministratie 

Optioneel

Geïntegreerd met Office 365

Vanuit Outlook direct informatie over de klant of een order maken? Het kan.

Geïntegreerd met CRM

Uitgebreide verkooprapportages in CRM en orders ook direct zichtbaar in ERP.

Geïntegreerd met Sharepoint

Vanuit Sharepoint direct inzicht en kunnen schakelen tussen Office 365 of Dynamics.

Cloud of On-premise

Liever werken vanaf een locatie of juist de flexibiliteit waarbij data overal toegankelijk is? Die keuze ligt bij jou.

Misschien ook interessant

Met behulp van Barcodescanning voor Dynamics NAV (NAV Anywhere) kunnen bedrijfsprocessen verder worden geautomatiseerd door het inzetten van mobiele apparaten. Deze mobiele app...
Wanneer tekeningen worden gemaakt met CAD, is het fijn om alle achterliggende artikelen in een stuklijst in één keer naar het ERP systeem te kunnen exporteren. De CAD...
Project, productie en serviceplanning behoren tot functionaliteiten in Dynamics NAV. Echter behoort het visueel plannen niet tot de standaardmogelijkheden. Om het voor onze...